W odniesieniu do sektora finansowego Bank dąży do wspierania integralności rynku, konkurencji, uczciwych praktyk biznesowych i wysokiego standardu
zarządzania poprzez konsultacje i otwartą komunikację z uczestnikami rynku. W tym celu Bank zobowiązał się do utrzymywania wysokiego standardu postępowania zawodowego zgodnie z międzynarodowymi
standardami regulacyjnymi i księgowymi w celu skutecznego nadzoru bankowego.
Na poziomie operacyjnym Bank of Botswana:
-
ustala przejrzyste kryteria, wytyczne i inne wymagania dotyczące wejścia na rynek określone w Polityce Licencyjnej;
-
ustanawia i regularnie aktualizuje polityki i standardy ostrożnościowe;
-
monitoruje wypłacalność, płynność, duże ekspozycje, pożyczki wewnętrzne, strategie tworzenia rezerw i zarządzania ryzykiem, a także adekwatność
struktur zarządzania i nadzoru dla prawidłowego funkcjonowania banków;
-
ustanawia skuteczne systemy nadzoru zewnętrznego i kontroli na miejscu, w tym standardy sprawozdawczości, księgowości, audytu i ujawniania
informacji;
-
zapewnia terminowe działania nadzorcze i zgodność z prawem bankowym i innymi powiązanymi przepisami regulującymi działalność banków w Botswanie;
oraz
-
monitoruje i bada nielicencjonowane, nielegalne działania i praktyki związane z przyjmowaniem depozytów.
Źródło