Działania Banku Botswany

W odniesieniu do sektora finansowego Bank dąży do wspierania integralności rynku, konkurencji, uczciwych praktyk biznesowych i wysokiego standardu zarządzania poprzez konsultacje i otwartą komunikację z uczestnikami rynku. W tym celu Bank zobowiązał się do utrzymywania wysokiego standardu postępowania zawodowego zgodnie z międzynarodowymi standardami regulacyjnymi i księgowymi w celu skutecznego nadzoru bankowego.

 

Na poziomie operacyjnym Bank of Botswana:

  • ustala przejrzyste kryteria, wytyczne i inne wymagania dotyczące wejścia na rynek określone w Polityce Licencyjnej;
  • ustanawia i regularnie aktualizuje polityki i standardy ostrożnościowe; 
  • monitoruje wypłacalność, płynność, duże ekspozycje, pożyczki wewnętrzne, strategie tworzenia rezerw i zarządzania ryzykiem, a także adekwatność struktur zarządzania i nadzoru dla prawidłowego funkcjonowania banków;
  • ustanawia skuteczne systemy nadzoru zewnętrznego i kontroli na miejscu, w tym standardy sprawozdawczości, księgowości, audytu i ujawniania informacji;
  • zapewnia terminowe działania nadzorcze i zgodność z prawem bankowym i innymi powiązanymi przepisami regulującymi działalność banków w Botswanie; oraz
  • monitoruje i bada nielicencjonowane, nielegalne działania i praktyki związane z przyjmowaniem depozytów. 

Źródło